%BANNER%

Αθήνα 25°C

περισσότερα »

Και οι 200 είναι υπέροχες.

Ποια όμως είναι η πρώτη; Ποια είναι η καλύτερη ταινία όλων των εποχών (πάντα κατά τη γνώμη μας βέβαια); Ας πούμε πρώτα τι ακριβώς σημαίνει ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ. Ε, λοιπόν δε σημαίνει «απολύτως τίποτα» ή για να είμαι πιο ακριβής «σχεδόν τίποτα». Το απλό, ή λιγότερο απλό, παιχνίδι της ταξινόμησης, δεν είναι παρά η αφορμή για μερικές κινηματογραφικές ασκήσεις επί χάρτου. Να ξαναδείς κάποιες ταινίες, να διαβάσεις γι’ αυτές, να συζητήσεις, να συμφωνήσεις, να καβγαδίσεις, να τις «ζυγίσεις» μία μία ξεχωριστά.

200

Δεσμώτης Του Ιλίγγου



ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΑλφρεντ Χίτσκοκ

Στο χτισμένο πάνω σε αδυσώπητες κατηφόρες και αυστηρές ανηφόρες Σαν Φρανσίσκο, συνταξιούχος αστυνομικός που πάσχει από ακροφοβία δοκιμάζει να λύσει το αίνιγμα της αυτοκτονικής συζύγου ενός φίλου. Σε παλλόμενο με φαλλικά κτίρια και θηλυκές σπείρες technicolor, βουτώντας στις απύθμενες αβύσσους του συναισθήματος και σκαρφαλώνοντας στα ετοιμόρροπα σκαλοπάτια της λογικής, ο «Χιτς», στην ακμή του, επιχειρεί να ξεδιαλύνει το μυστήριο της ψυχής. Και κάνει ορατά τα άυλα κομμάτια της ανθρώπινης φύσης. Αυτής, που φτιάχνει και βλέπει σινεμά σε μια προσπάθεια να πλάσει έναν κόσμο απόλυτα ταιριαστό στις φαντασιώσεις του. Οπως ο Σκότι μεταμορφώνει την Τζούντι σε Μάντλιν: τη γυναίκα που επιθυμούσε όσο τίποτε, αλλά δεν μπορούσε να έχει.

Ι.Π.

199

Safety Last!

Safety Last!


Νεαρός επαρχιώτης μεταναστεύει στην πόλη και πιάνει δουλειά ως κλητήρας. Από κει κι έπειτα ξεκινούν οι παρεξηγήσεις και οι εξόχως σπαρταριστές προσπάθειές του, ώστε να αποδείξει στη μνηστή του πως έχει αναλάβει σπουδαία θέση στο κατάστημα. Ο Χάρολντ Λόιντ, τρίτος μεγάλος χαριτόβρυτος βωβός ήρωας του σινεμά, διακωμωδεί ανηλεώς τον οικουμενικό ανθρωπότυπο του αστοιχείωτου αριβίστα, του πρόθυμου να κρεμαστεί από τους δείκτες ενός υπερυψωμένου υπαίθριου ρολογιού προκειμένου να ανέλθει. Του χρωστάμε ευγνωμοσύνη. Η.Ν.

198

Οι Μαχητές

The Warriors

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΓουόλτερ Χιλ
ΗΘΟΠΟΙΟΙΜάικλ Μπεκ

Προσπαθώντας να συνενώσουν όλες τις συμμορίες της Νέας Υόρκης, οι «Warriors» κατηγορούνται εξαιτίας μιας παρεξήγησης για τη δολοφονία του περιβόητου αρχηγού συμμορίας, Σάιρους, και στη μακριά πορεία τους προς το Κόνι Αϊλαντ, στη διάρκεια μιας εξαιρετικά αγωνιώδους νύχτας, αντιμετωπίζουν την εχθρότητα των υπόλοιπων συμμοριών. Ποιητική, στυλιζαρισμένη και αρκούντως ονειρική κινηματογράφηση της νεοϋορκέζικης νύχτας, αυτή η ανορθόδοξη διασκευή της «Κύρου Αναβάσεως» του Ξενοφώντα περνά μέσα από χαρακτήρες που έχουν πειστεί ότι η επιβίωση του «εγώ» περνάει μοιραία μέσα από την ενδυνάμωση του «εμείς». Εξαίρετο ροκ στυλ, η πόλη ως οχυρό, το σινεμά βγαλμένο θαρρείς κατευθείαν από τις σελίδες του πιο ενήλικου κόμικ. Μια κοινωνική αλληγορία που τροφοδοτεί διαρκώς με αναφορές τη μοντέρνα αστική κινηματογραφία. Μ.Φ.

197

Οι Εραστές Της Γέφυρας

Les Amants Du Pont-Neuf

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΛεός Καράξ

Δυο περιπλανώμενες ψυχές ριζώνουν απρόσμενα σε κάποια γωνιά της θρυλικής παρισινής γέφυρας Pont-Neuf. Η Μπινός υποδύεται μια ζωγράφο που χάνει το φως της και ο Λαβάν έναν άστεγο τσιρκολάνο χαμένο στα χάπια και το αλκοόλ. Μια δυσλειτουργική ιστορία αγάπης μεταμορφώνεται σε ένα εκρηκτικό και οπερατικό love story που υπερβαίνει κάθε εύκολο χαρακτηρισμό. Δονώντας κάθε πλάνο της ταινίας του με ορμητική διάθεση και ασίγαστο πάθος, ο Καράξ υπέγραψε τη σαρωτική κινηματογραφική ιστορία αυτού που οι Γάλλοι ονομάζουν «τρελό έρωτα». Διαβόητο μέχρι σήμερα εξαιτίας των εξοντωτικών γυρισμάτων για τις ανάγκες των οποίων ο Καράξ ξαναέχτισε από την αρχή τη γέφυρα του τίτλου, το πυρετικό φιλμ αξίζει να μείνει για πάντα στη μνήμη ως ένα μεγαλειώδες κινηματογραφικό ρίσκο. Που απεδείχθη απολύτως επιτυχές. Δ.Π.

196

Ο Ανθρωπος Από Τη Γαλλία

Τhe French Connection

ΗΘΟΠΟΙΟΙΤζιν Χάκμαν

Δυο αστυνομικοί της Νέας Υόρκης εξαρθρώνουν το κύκλωμα που εισάγει ναρκωτικά από τη Γαλλία στις ΗΠΑ, σε ένα από τα πιο ρεαλιστικά φιλμ δράσης όλων των εποχών. Αληθινά γεγονότα και πρόσωπα, ιλιγγιώδης κινηματογράφηση που αναδεικνύει το ουσιώδες και υπογραμμίζει την ανθρώπινη εμμονή που οδηγεί σ' ένα απαισιόδοξο φινάλε. Χαρακτήρας καλτ, ο «Ποπάι» του Χάκμαν μένει στην ιστορία μαζί με το κλασικό πλέον κυνηγητό στους δρόμους της πόλης που παραμένει αξεπέραστο. Ορ.Α.

195

Mad Max 2

Mad Max 2

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΤζορτζ Μίλερ
ΗΘΟΠΟΙΟΙΜελ Γκίμπσον

Μετά από πυρηνική καταστροφή, ένας μοναχικός ήρωας υπερασπίζεται τους κάτοχους των τελευταίων αποθεμάτων καυσίμων από βάρβαρους τρομοκράτες. Η πρώτη συνέχεια του «φανταστικού» φιλμ του Μίλερ θέτει τους σπόρους για την εδραίωση του κατοπινού υπερήρωα Μελ «Μαξ» Γκίμπσον σε ένα συναρπαστικό ταξίδι επιβίωσης. Καταπληκτική δουλειά στην «σκονισμένη» καλλιτεχνική διεύθυνση, καταιγισμός δράσης, μοντάζ που έπρεπε να διδάσκεται σε κινηματογραφικές σχολές και εκκωφαντικός ύμνος στις δυνάμεις του ενάρετου. Μ.Φ.

194

Bad Day At Black Rock

Bad Day At Black Rock

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΤζον Στάρτζες

Μονόχειρας βετεράνος πολέμου καταφτάνει σε απομονωμένη κωμόπολη προκειμένου να ξεσκεπάσει το ανήθικο μυστικό που κρύβουν οι εχθρικοί της κάτοικοι. 83 λεπτά ασταμάτητης έντασης, σιδερένιων ρυθμών και εντυπωσιακής σκηνοθετικής σιγουριάς μετά, ο Στάρτζες υπογράφει μια από τις πρώτες δημιουργίες του αμερικανικού σινεμά που εκλάμβανε τη χώρα του ως μια μισαλλόδοξη, ρατσιστική και δολοπλόκα μεριά του πλανήτη. Καθηλωτική ερμηνευτική μονομαχία, δεξιοτεχνική αφηγηματική οικονομία, σφιχτοδεμένο σασπένς. Λ.Κ.

193

Ο Φίλος Μου Κι Εγώ

Withnail And Ι


Από προσωπικές εμπειρίες του σεναριογράφου-σκηνοθέτη προήλθε η ιστορία δύο ηθοποιών οι οποίοι προσπαθούν να διασκεδάσουν την πλήξη και την εξαθλίωσή τους στην Αγγλία του 60. Μερικά από τα πιο απολαυστικά διαλογικά μέρη που γράφτηκαν ποτέ, αλησμόνητοι χαρακτήρες που με τον χρόνο απέκτησαν χροιά μυθική και μια από τις ωραιότερες αντρικές ερμηνείες όλων των εποχών από τον Γκραντ πρωτοστατούν σε μια γλυκόπικρη ιδιοσυγκρασιακή κωμωδία που πρόλαβε να γίνει κλασική. Λ.Κ.

192

Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος Με Το Πριόνι

The Texas Chainsaw Massacre

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΤομπ Χούπερ

Απαγορευμένο για χρόνια στην Ευρώπη, το επιδραστικό αυτό υβρίδιο θα σήμαινε την ενηλικίωση του σινεμά τρόμου. Και ενώ θα έδειχνε πολύ λιγότερα από όσα αποτρόπαια συνέβησαν στην παρέα των νεαρών εκδρομέων που θα έπεφταν θύματα κανιβαλιστικής οικογένειας, θα αποτελούσε την ιδανικότερη αλληγορία για το τέλος της αθωότητας σε έναν κόσμο που το «exploitation» κυκλοφορεί ελεύθερο όσο και ο εμβληματικός Leatherface. Μ.Κ.

191

Η Μάσκα Του Δαίμονα

La Maschera Del Demonio

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΜάριο Μπάβα

Σε μια μεσαιωνική παραλλαγή του βαμπιρικού μύθου που μετέτρεψε σε horror icon την Μπάρμπαρα Στιλ, μια μάγισσα επιστρέφει από τον τάφο για να εκδικηθεί τους βασανιστές της. Με επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τολμηρούς για την εποχή σεξουαλικούς υπαινιγμούς σαδισμού και νεκροφιλίας, ο Μπάβα πήρε τα σκήπτρα του γοτθικού τρόμου από τη βρετανική Hammer και εγκαινίασε μια εποχή ανατριχίλας για το ιταλικό σινεμά. Θ.Π.

Σελίδα 1 από 20Επόμενη

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΙΝΙΑΣ






CULT & CLASSIC

Grey Gardens (1975)

Λησμονημένες εξαδέλφες της Τζάκι Ο, η Ίντιθ και Έντι Μπουβιέ Μπιλ, ή αλλιώς Μικρή και Μεγάλη Έντι, 58 και 78 ετών αντίστοιχα, αποτελούν ένα αχτύπητο δίδυμο μητέρας και κόρης. Απόκληρες της υψηλής κοινωνίας, συγκατοικούν σε μια αχανή, παρακμασμένη έπαυλη στο Λονγκ Άιλαντ, παρέα με πέντε γάτες και άγνωστο αριθμό άγριων ρακούν στη σοφίτα!
ΑΤΖΕΝΤΑ
Και δεύτερη ημέρα για την Νατάσσα Μποφίλιου στη σκηνή της Τεχνόπολης
Έχουν περάσει δύο χρόνια από την τελευταία...
Ο Νταλάρας με το Rembetiko "Unplugged" στην Πετρούπολη
Μετά από μια μεγάλη και πολύ επιτυχημένη...
Βάκχες με Παππά- Σερβετάλη σε μικρή περιοδεία
Οι Βάκχες σε σκηνοθεσία της Αντζελας Μπρούσκου...